• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
محل نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته dvr

بهترین محل نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته dvr کجاست؟ یافتن مکان مناسب برای نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته بسیار مهم است. هنگام نصب دوربین مداربسته باید دوربین ها را به گونه ای نصب کنید که نقطه ی کور نداشته باشند و تمام نقاط مورد نظر شما را بپوشانند. اما نصب دستگاه ضبط نیز بسیار مهم است زیرا این دستگاه باید به درستی و با یک سری الزامات امنیتی نصب شود. همچنین این دستگاه باید در جایی دور از چشمان کنجکاو خرابکاران باشد، تا با آسیب رساندن به ضبط کننده دوربین مداربسته و وارد آوردن صدمات جبران ناپذیر، تصاویر ثبت شده را از بین نبرند.

اگر سیستم نظارت تصویری را به یک انسان تشبیه کنیم، دوربین های مدار بسته در نقش چشم انسان وظیفه مشاهده تصاویر را دارند در طرف دیگر، دستگاه ضبط تصویر دوربین ( DVR یا NVR ) مانند مغز انسان عمل می کند، آنالیز تصاویر و ذخیره آن ها وظیفه این دستگاه هاست. زمان طراحی یک سیستم مدار بسته بیشتر کارشناسان تنها به دنبال یافتن محل مناسب نصب دوربین ها می باشند و نسبت به جانمایی دستگاه ضبط تصویر بی تفاوت هستند در حالی که اهمیت جانمایی دستگاه DVR یا NVR در یک سیستم امنیتی حتی از جانمایی دوربین ها نیز بیشتر است.

هنگامی که دستگاه رکوردر شما مورد تهدید قرار بگیرد تمامی تصاویر ضبط شده در معرض نابودی قرار خواهند گرفت و در این حالت امکان ردیابی افرادی که به سیستم حمله کرده اند تقریبا صفر است از این رو در این قسمت چند نکته حیاتی جهت جانمایی دستگاه ضبط تصویر دوربین را شرح می دهیم.

همچنین بخوانید : تفاوت دستگاه nvr و dvr

محل نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته دور از دسترس و دید عموم

محل نصب دستگاه ضبط همواره باید دور از دسترس و میدان دید افراد و در محلی پوشیده باشد. ترجیحا تنها مدیر یا مسئول مستقیم سیستم باید از محل دقیق نصب دستگاه ضبط تصاویر باخبر باشد. اتاق های پشتی، پشت بام، درون گاو صندوق، راهروهای مخفی، زیر سقف کاذب و … مکان های مناسبی برای نصب دستگاه هستند.

تهویه مناسب

دستگاه ضبط باید در محیطی نصب شود تهویه مناسبی داشته باشد. رکوردر دوربین مدار بسته به طور مداوم روشن است و حرارت زیادی تولید می کند. نصب در فضای بسیار گرم، بسیار سرد، پر گرد و غبار و … می تواند عمر دستگاه را کاهش دهد و باعث خرابی زودرس دستگاه یا هارد های درون آن شود.

جانمایی یک دوربین جهت پوشش دستگاه

توصیه می شود که محل نصب دستگاه NVR یا DVR به گونه ای انتخاب شود که توسط یک دوربین مستقل پوشش داده شود یا مبادی ورودی مکان نصب در میدان دید دوربین های نصب شده باشند. این مهم می تواند تا میزان بسیار زیادی تهدیدات امنیتی را کاهش دهد.

راهکار های دیگری نیز جهت جانمایی مناسب تجهیزات ضبط تصویر دوربین مدار بسته وجود دارد. که شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان فنی ما در ایمن نت از همه آن ها استفاده نمایید.

بهترین مکان برای قرار دادن دستگاه ضبط دوربین مداربسته

اگر دستگاه ضبط خود را در مکان های زیر قرار دهید، دیگر نباید نگران از بین رفتن دستگاه ضبط توسط هکرها نباشید.

  1. قرار دادن دستگاه های ضبط در جعبه های دربسته.
  2. دستگاه ضبط را روی سقف یا در ارتفاع زیاد نصب کنید.
  3. اگر دیوارها یا سقف شما کاذب است، می توانید ضبط را داخل دیوار یا سقف پنهان کنید.
  4. مخفی کردن دستگاه ضبط در کمد یا قفسه کتاب و...
  5. قرار دادن تجهیزات دستگاه ضبط در جعبه های قفل شده

می توانید دستگاه ضبط خود را در جعبه های قفل شده قرار دهید تا یافتن آن برای هکرها دشوارتر شود. اگرچه بهتر است این جعبه های قفل شده را دورتر قرار دهید تا هکرها نتوانند آن را پیدا کنند.

محل نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته

نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته بر روی سقف یا در ارتفاع

این روش یکی از امن ترین راه ها برای مخفی کردن دستگاه ضبط است. زیرا در چنین شرایطی مزاحمان نمی توانند دستگاه ضبط شما را پیدا کنند. اما استفاده از این روش یک سری محدودیت ها هم دارد. مثلا کابل کشی دوربین مداربسته بسیار سخت و پرهزینه است و در صورت نیاز به دسترسی به داده های تجهیزات ضبط باید از نردبان استفاده کرد.

نصب دستگاه dvr بر روی سقف یا دیوار

یکی دیگر از مکان های مناسب برای نصب دستگاه ضبط دوربین مدار بسته ، پنهان کردن آن در سقف یا دیوار کاذب است. همچنین می توانید از وسایل تزئینی برای مخفی کردن دستگاه ضبط خود پس از مخفی کردن آن استفاده کنید.

قرار دادن دستگاه dvr در کمد یا قفسه کتاب

اگر سیستم امنیتی دوربین مداربسته خود را در منزل نصب می کنید، می توانید دستگاه ضبط خود را با یک کابینت یا قفسه کتاب مخفی کنید و سپس با وسایل تزئینی روی آن را بپوشانید تا دیگر دیده نشود.

نکاتی برای انتخاب محل نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته

ممکن است هر جا که دوربین خود را راه اندازی می کنید موارد فوق در دسترس نباشد. اما بهتر است برای نصب دستگاه dvr دوربین از نکات زیر استفاده کنید:

  1. سعی کنید این دستگاه در چشم مردم نباشد.
  2. بهتر است محافظ یا جعبه قفل دار داشته باشید.
  3. برای داشتن کابل بهتر است نزدیک دوربین ها قرار داده شود.
  4. این مکان باید ترافیک کم و رفت و آمد بسیار کمی داشته باشد.
  5. واحد شما نیز باید دارای تهویه مناسب باشد.

انتخاب محل مناسب تجهیزات دستگاه ضبط دوربین مداربسته

ما تمام نکات ممکن برای نصب و استقرار ضبط کننده های دوربین مداربسته را بررسی کردیم، اما اکنون بهترین مکان ها برای نصب دستگاه ضبط دوربین مدار بسته را به طور کلی نام می بریم.

  • بهترین مکان برای نصب dvr در ساختمان ها: داخل کابین آسانسور، اتاق نگهبانی، انبار یا واحد مدیریت ساختمان یکی از بهترین و محبوب ترین مکان ها برای نصب دستگاه ضبط است.
  • بهترین محل برای نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته در مغازه ها و فروشگاه ها: بسته به حساسیت یا اهمیت خود، می توانید این دستگاه را زیر پیشخوان نصب کنید. یا از یک جعبه داخلی برای مخفی کردن ضبط کننده خود استفاده کنید.
  • بهترین مکان برای نصب دستگاه ضبط در شرکت ها: اصولاً در شرکت ها ضبط در داخل قفسه دوربین یا در اتاق نگهبانی یا اتاق زیر شیروانی است.
نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net