• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
پیشگیری از هک سیستم دوربین مداربسته

پیشگیری از هک سیستم دوربین مداربسته، با توجه به افزایش استفاده از سیستم های امنیتی تحت شبکه، به یکی از موضوعات مهم در حفاظت از حریم شخصی تبدیل شده است. اگر تصمیم دارید برای اطمینان خاطر از امنیت جانی خانواده، اموال، محل کار و کارمندانتان  دوربین مداربسته نصب کنید بهتر است بدانید با اینکه تکنولوژی ساخت سیستم های امنیتی روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است و امکانات بیشتری در جهت بهینه سازی و کیفیت خدمات سیستم های دوربین مداربسته ارائه میدهد اما، با اتصال تکنولوژی دوربین مداربسته تحت وب به اینترنت به منظور ارسال سریع تر اطلاعات به کاربر و نیز کنترل از راه دور سیستم، امکان هک سیستم های امنیتی توسط سارقان دیجیتالی افزایش یافته است.
اما، نگران نباشید!

با توجه به اهمیت تامین امنیت اجتماعی و فراگیر شدن استفاده از دوربین های مداربسته وایرلس راه های بسیاری برای پیشگیری از هک شدن سیستم های حفاظتی هست که ما در این مقاله آن ها را با هدف ارتقا دانش عمومی  به اشتراک گذاشته ایم.

در دنیای دیجیتالی امروز یک هکر حرفه ای می تواند بدون اطلاع شما فقط ظرف چند ثانیه اطلاعات دوربین تحت شبکه نصب شده در خانه یا محل کار شما را هک کند. بنابراین، باید بدانیم بعد از نصب دوربین چطور از اطلاعات امنیتی سیستم دوربین مداربسته خود به بهترین شکل ممکن در برابر  خطر هک محافظت کرده و حریم خصوصی خود و عزیزانمان را از دسترس دزدان دیجیتالی خارج نماییم.
پاسخ به این سوال که اصولا چرا هکرها در پی سرقت سایبری اطلاعات سیستم های امنیتی خانگی و خصوصی هستند میتواند در کاربرد تدابیر امنیتی توسط کاربران این سیستمها جهت پیشگیری از سرقت اطلاعات خصوصی شان از طریق اینترنت موثر باشد.

موثرترین و جدیدترین راه های کاربردی ایمن سازی سیستم های حفاظتی دربرابر هک چه هستند؟

قبل از پاسخ به سوال بالا بهتر است ببینیم هدف از نصب یک سیستم امنیتی خانگی و کاری چیست؟ حتما فورا خواهید گفت محافظت جانی و مالی در درجه اول هدف عموم کاربران سیستم های حفاظتی است و پس از آن امنیت ذهنی و روانی حاصل از کنترل و پیشگیری ایمن در برابر  ناامنی های اجتماعی نظیر سرقت اموال و ارتکاب به جرم و جنایت.

هدف هکر ها نیز دقیقا همین است! آن ها به دنبال راهی برای نفوذ به منزل و محل کار شما برای سرقت اموالتان هستند، بنابراین، با دسترسی به اطلاعات محرمانه سیستم های امنیتی به گردآوری اطلاعات مورد نیاز خود برای سرقت و سایر اعمال غیر قانونی خود میپردازند. همچنین، سارقان دیجیتال با غیر فعال سازی علائم هشدار سیستم های حفاظتی و باز کردن قفل های مجازی راه ورود به ساختمان ها و حریم خصوصی افراد را پیدا میکنند.

کاربران به منظور ایمن سازی اطلاعات محرمانه و خصوصی سیستم های امنیتی و دوربین های مداربسته در برابر دزدان دیجیتالی و هکر های حرفه ای میتوانند اقدامات پیشگیرانه بسیاری را به کار گیرند که در اینجا به موثرترین و بهترین این راهکارها اشاره میشود. با ما همراه باشید!

تغییر رمز عبور سیستم های حفاظتی

پس از نصب دوربین مداربسته در اولین اقدام رمز عبور توسط کاربر برای سیستم تعریف میشود که دسترسی به سیستم دوربین مدار بسته از طریق این رمزامکان پذیر است. بنابراین، با توجه به این موضوع که ممکن است این رمز با روش های مختلف در اختیار دیگران قرار بگیرد، پس، در فواصل زمانی مشخص و کوتاهی که فقط خودتان از آن اطلاع دارید پسورد سیستم را تغییر دهید.
علاوه براین، هیچگاه رمز عبور سیستم را در اختیار کسی قرار ندهید و اگر حس کردید شخص دیگری با پسورد وارد سیستم شده فورا رمز عبورتان را تغییر دهید. درضمن، برای تعریف رمز عبور به هیچ وجه از حروف و اعداد به تنهایی یا کوتاه استفاده نکنید.
بهتر است رمز عبور شما ترکیبی از حروف و اعداد و علائمی باشد که خودتان در ذهنتان ساخته اید و بهتر است کاراکترهای شما بیشتر از ۹ حرف باشد. پیشنهاد ما برای تعریف پسورد بین ۹ تا ۱۲ کاراکتر ترکیبی است.

اهمیت حفاظت از شبکه Wi-Fi

از آنجا که امروزه، گرایش به تهیه و نصب سیستم های دوربین مداربسته تحت شبکه در جامعه به دلیل امتیازات و برتری های بسیار دوربین های IP خصوصا، امکان ارسال فوری اطلاعات از طریق اینترنت روبه افزایش است. از این رو، حفاظت از شبکه اینترنت امری بسیار ضروری است.

بنابراین، برای جلوگیری از سرقت اینترنتی اطلاعات سیستم امنیتی خود در خانه و محل کارتان علاوه بر اینکه، به هرکسی اجازه نمیدهید به اینترنت Wi-Fi شما دسترسی یابد با تغییر رمز عبور شبکه ی اینترنت خود شانس سارقان دیجیتال را به کمترین حد ممکن برسانید.

استفاده از یک شبکه اینترنت کاملا مجزا

بسیاری از کاربران سیستم های نظارتی تحت وب از امکانات کنترل از راه دور استفاده مینمایند. با توجه به این امر و نیز اهمیت حفاظت از حریم خصوصی پیشنهاد میشود از شبکه اینترنت Wi-Fi کاملا مجزا و مختص به دوربین مداربسته خود استفاده کنید تا از حمله سایبری هکرها در امان باشید و سیستم امنیتی شما کاملا فریز باشد.
بنابراین، به هیچ وجه از شبکه عمومی اینترنت محل کار یا منزلتان برای کنترل از راه دور دوربین مدار بسته استفاده نکنید.

استفاده از سیستم های نظارتی مجهز به سیگنال های رمزی

با پیشرفت و توسعه روزافزون امکانات سیستم های دوربین مداربسته و افزایش قابلیت های کاربردی متناسب با کاربری اینترنت و کنترل از راه دور لازم است کاربران دوربین های پیشرفته مجهز به جدیدترین سیگنال های رمزگذاری شده با قابلیت ارسال تصاویر ضبط شده از طریق چندین کانال را تهیه نمایند.
با سیگنال های پیچیده تر دوربین های مداربسته راه نفوذ به اطلاعات  برای هکر ها ناهموارتر و سخت تر شده است.

مراقب سایر کاربران باشید

با علم به اینکه هکر ها همه جا هستند و نیز این موضوع که، سرقت اطلاعات با هر نیتی غیراز معنای لغوی واژه سرقت در ذهن ما امکان پذیر است، بنابراین، کنترل مستقیم و غیر مستقیم سایر کاربرانی که به شبکه اینترنت و سیستم نظارتی شما دسترسی دارند ضروری است.
شما چه در محل حاضر باشید و چه از راه دور رویدادها را کنترل کنید باید مراقب سایر کاربران دوربین مداربسته خود باشید.

خرید دوربین مدار بسته امن و با گارانتی

چنانچه  برای تامین امنیت خود، خانواده و محیط کارتان مصمم به تهیه یک سیستم نظارتی کاملا ایمن هستید توصیه میشود از شرکت ها و تولیدکنندگان واقعی و معتبر سیستم های امنیتی خرید کنید تا علاوه بر بهرمندی از مشاوره و راهنمایی کارشناسان، از کیفیت و ضمانت کالای مورد نظر خود نیز اطمینان حاصل نمایید.
شرکت دیدافزا با کارشناسان و مشاوران حرفه ای و گارانتی محصولات نظارتی زمینه امنیت خاطر کاربران را فراهم کرده است.

اجتناب از خرید سیستم های امنیتی دست دوم و مستهلک

تجربه ثابت کرده است که استفاده از دوربین های کارکرده و دست دوم به دلیل اینکه به آسانی هک شده و میتوانند ابزار جاسوسی برای سارقان دیجیتالی باشند کار عاقلانه ای نیست. اگر به دنبال ایجاد امنیت بیشتر در محیط اطراف خود و عزیزانتان هستید توصیه میشود از خرید دوربین های مداربسته دست دوم خودداری کنید. در ضمن، از افراد ناشناس و بی تجربه خرید نکنید.

استفاده از سیستم های ضد سرقت

استفاده از سیستم های ضد سرقت امکان هشدار در صورت اشکال در سیگنال های سیستم امنیتی و نظارتی شما را فراهم میکند. بنابراین، سیستم های دزد گیر به عنوان یکی از موثرترین و بهترین راه های جلوگیری از سرقت دیجیتالی شناخته شده اند.

برتری سیستم های دوربین مداربسته باسیم بر بی سیم

درست است که انواع دوربین های مداربسته بی سیم به دلیل نصب راحت و آسان برای کاربران جذاب تر هستند ولی، توجه به این امر ضروری است که سیستم های امنیتی با سیم علاوه بر بازدهی بیشتر غیر قابل دسترس تر از نمونه ی بی سیم است و همه قادر به دسترسی به آن نیستند و در نتیجه امکان هک آن ها کمتر است.

آپدیت سیستم های دوربین مداربسته

اهمیت به روزرسانی سیستم های دوربین مداربسته به منظور ارتقا کیفی و نیز افزایش بازدهی و کارآیی آنها بر کسی پوشیده نیست.
همانطور که، سازندگان و طراحان محصولات نظارتی پیوسته درحال ارتقا کیفیت و افزایش قابلیت های محصولاتشان بر اساس آخرین دستاوردهای دانش روز هستند، کاربران نیز باید همواره، برای پیشگیری از حملات سایبری و خواندن دست هکرها، سیستم های امنیتی خود را به روزرسانی نمایند.
زیرا، بی توجهی به قابلیت های جدید و دستاوردهای نوین در صنعت تولید دوربین های مداربسته و عدم ارتقا این محصولات در مدت زمان طولانی موجب افزایش خطر سرقت دیجیتالی و حمله سایبری هکرها خواهد شد.

آیا بازیابی اطلاعات هک شده دوربین مداربسته امکان پذیر است؟

بازیابی اطلاعات هک شده کاری بسیار پیچیده و سخت است که تنها کارشناسان حرفه ای و کارکشته قادر به انجام آن هستند. البته، با استفاده از سیستم های ریکاوری دوربین مدار بسته نیز میتوان امیدوار بود اطلاعات بازیابی شود.
همچنین، سازندگان سیستم های امنیتی با علم به این موضوع که قابلیت اتصال به اینترنت درواقع جاسوسی سایبری از حریم خصوصی کاربران را افزایش داده و امکان به خطر افتادن امنیت روانی در جامعه را سبب میشود به دنبال راه هایی برای تضمین امنیت بیشتر محصولات نظارتی هستند.
اما، در حال حاضر، بهترین و موثرترین اقدام برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام هکرها تغییر دوره ای رمز عبور سیستم است. چراکه، همواره «پیشگیری بهتر از درمان است.»

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net