• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
ادغام CRM و ERP * مقایسه و بررسی تفاوت ها

اکثر کسب و کارها ترجیح می دهند که دو سیستم را با هم ادغام کنند تا بتوانند بهترین استفاده را از سرمایه خود ببرند. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و برنامه ریزی منابع سازمانی  وقتی با هم ادغام شوند می توانند به خوبی به کسب و کارها و سازمانها کمک کنند.
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تقریبا با وجه ظاهری یک کسب و کار که همان مشتریان و اطلاعات مربوط به آنها هستند سروکار دارد و با غنی سازی تعاملات، بازاریابی و پشتیبانی شبکه مشتریان به کسب و کار کمک می کند. این نرم افزار به کسب و کارها کمک می کند.
یک سیستم ERP اطلاعات زیربنایی یک سازمان را آنالیز و برنامه ریزی می کند. به طور کلی اطلاعات مشتریان یکبار آنالیز می گردد. این اطلاعات می تواند شامل تاریخچه خرید، پرداخت ها و جزئیات پرداخت، اطلاعات شخصی مشتری، اطلاعات مالی و جزئیات پشتیبانی های دریافتی باشد.

هر دوی این ها، هم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و هم نرم افزار برنامه ریزی منابع انسانی به طور مستقل راهکارهای قابل توجهی برای کسب و کارها ارائه می دهند. استفاده از یک راه حل یکپارچه سازی قدرتمند، امکان اتصال به اینترنت و ... مزایای بیشتری را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت.

تصمیم گیری برای کار با CRM یا ERP

برای شرکت هایی که می خواهند بیشترین رشد را داشته باشند، انتخاب بین CRM و ERP مشکل است و اغلب شرکت ها نمی دانند اول بایستی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را تهیه کنند یا اینکه نرم افزار برنامه ریزی منابع انسانی را تهیه کنند. شاید انتخاب مشکل به نظر بیاید زیرا هر دوی این سیستم ها برای بهبود و توسعه شرکت ها ضروری هستند. وقتی شرکت ها هدف شان افزایش فروش باشد نیاز به یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیازمند است.
از طرف دیگر، یک سیستم ERP با داده های دقیق بین سازمانی کار می کند.

چالش های ادغام نرم افزار CRM و ERP

به طور کلی سیستم های CRM و ERP به عنوان سیستم های مدیریتی معماری پیچیده ای دارند و در بستر خود تمایل دارند با دیگر سیستم ها ادغام شوند. کسانی که سعی  دارند این دو سیستم را با یکدیگر ادغام کنند، تمایل دارند که نقطه به نقطه این دو سیستم را با یکدیگر ادغام کنند. این روش یک روش بسیار گران و با درصد شکست زیاد است. اتصال نقطه به نقطه ی این دو سیستم نیاز به یک تیم توسعه دهنده ی نرم افزار و تغییرات زیادی دارد. علاوه براین، تغییرات کل سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد و فرصت اشتباه برای توسعه دهندگان را فراهم می کند.

این اتصال نقطه به نقطه دو سیستم یک راه حل کوتاه مدت برای کسب و کار را فراهم می کند اما وقتی کسب و کار شما توسعه می یابد، همگام سازی این دو سیستم یکپارچه شده با موقعیت جدید کسب و کار کار بسیار پیچیده و دشواری خواهد بود.

یکی دیگر از روش های کسب و کارها برای ادغام این دو سیستم، روشی با عنوان Swivel Chair می باشد، در این روش نیاز به یک فرد با سطح دسترسی به کل داده های دو نرم افزار داریم که به صورت دستی اطلاعات را از یک سیستم دریافت و وارد سیستم دیگر می کند. چنین روندی طبیعتا با خطا و صرف منابع انسانی زیادی همراه است.
با استفاده از دو سیستم متفاوت اغلب قادر به پوشش کلیه تعاملات و ردیابی اطلاعات مشتری نخواهیم بود. اما با صرف وقت و ایجاد یک رابطه بین دو نرم افزار CRM و ERP قادر خواهیم بود کلیه اطلاعات مشتریان را پوشش دهیم و بازگشت سرمایه های شرکت را با فروش موفق تضمین کنیم. در این روش سرعت فرآیندهای فروش کاهش می یابد.

سیستم پکپارچه سازی نرم افزارهای CRM و ERP

برای سیستم یکپارچه سازی این دو نرم افزار نیاز به فضای مناسب کاری خواهیم داشت و کسب و کارها نیازمند راه حل جامعی از دو سیستم CRM و ERP برای ساده سازی فرآیندها خواهند بود.
برخی شرکت ها ادغام این دو سیستم را از طریق ایجاد اتصال بین کتابخانه های این دو نرم افزار امکانپذیر می کنند تا یک پلتفرم یکپارچه جهت استفاده ی بهینه از این نرم افزارها را فراهم کنند.

به اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه دید سیستمی به داده های ورودی، باعث بهره وری فرآیند کسب و کار و ساده سازی فرآیندها می گردد. با ادغام CRM و ERP سازمان ها می توانند تمرکز بیشتری بر داده های در دسترس کارشناسان فروش داشته باشند و با استفاده از این سطح دسترسی عملیات فروش ساده تر خواهد شد.

علاوه بر این همانطور که بسیاری از شرکت ها درحال کاربردی سازی فرآیندهای مبتنی بر ابر هستند، ادغام این دو سرویس از طریق سیستم ابری و به کارگیری آنها از این طریق آنها را کاربردی تر ساخته است. با استفاده از سیستم ابری فرآیندها ارتباطی بی نظیر و هماهنگ در زمینه هماهنگ سازی داده ها برای ایجاد یک فهرست مشترک از مشتریان و استفاده از اطلاعات همزمان از این داده ها را فرآهم می آورند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net