• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
معرفی تکنولوژی دید در شب در انواع دوربین مداربسته

دید در شب دوربین مداربسته یک قابلیت مدرن و پیشرفته برای افزایش ایمنی در محیط ساختمان ها و مراکز امروزی به شمار می رود. این عملکرد برای فیلم برداری در هر شرایط نوری کارایی خواهد داشت. به این ترتیب کیفیت ضبط تصاویر در هر شرایطی حفظ می شود. افزایش امنیت اجتماعی یکی از اهداف تجهیز کردن ساختمان های امروزی به شمار می رود. به همین خاطر از انواع تجهیزات امنیتی به منظور ارتقای سطح امنیت محیط استفاده می کنند. در این بخش در رابطه با تکنولوژی دید در شب دوربین های مداربسته بیشتر گفت و گو می کنیم.

تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته چیست؟

در ساخت و تجهیز دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب، از تکنولوژی Infrared (IR) یا EXIR استفاده می شود که کیفیت تصویر برداری را به شدت ارتقا می دهد. با استفاده از این تکنولوژی ارسال پرتوهای نامرئی میسر خواهد شد و کیفیت تصاویر در این شرایط نوری افزایش می یابد. این قابلیت سیستم های امنیتی مداربسته، سیستم دوربین ها را کارآمدتر می کند.

در این بخش با برخی از ویژگی های این سیستم های امنیتی آشنا می شوید.

  1. برد دوربین های دید در شب بهتر از سایر دوبین های مداربسته است و نظارت بر محیط را برای افراد ساده تر می کند.
  2. مقاومت این دوربین ها در برابر شرایط نامساعد بسیار بالا است؛ به این ترتیب شرایط جوی برفی، بارانی و... تاثیر نامطلوبی بر تصویر برداری شب نخواهد داشت.
  3. تحلیل تصاویر با استفاده از قابلیت دید در شب دوربین مداربسته به سهولت انجام می گیرد. به این ترتیب امنیت سیستم ارتقا می یابد.
  4. مقاومت دوربین های دید در شب در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد بسیار مطلوب خواهد بود. عملکرد بهینه این دوربین ها سبب افزایش دوام و ماندگاری آن ها خواهد شد.

تکنولوژی استار لایت دوربین مداربسته

انواع تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته

برای ایجاد قابلیت دید در شب دوربین مداربسته از جدیدترین تکنولوژی های ساخت دوربین های مداربسته استفاده می کنند. برخی از این تکنولوژی ها را در این بخش بررسی می کنیم:

  1. دید در شب مادون قرمز (IR)

    دید در شب دوربین مدار بسته با استفاده از سیستم مادون قرمز ایجاد می شود؛ تکنولوژی آی آر به کار رفته در این تجهیزات، ثبت تصاویر را امکان پذیر می کند. این پرتوها اغلب توسط دوربین دریافت شده و تبدیل به تصویر خواهند شد. این دوربین ها با افزایش فاصله دید تصویر برداری در هر شرایط محیطی را میسر می سازند. حفظ کیفیت تصویر با به کارگیری این قابلیت ها مطلوب تر خواهد بود. با وجود این ویژگی ها، تجربه دید بهتری از دوربین مداربسته خواهید داشت.

  2. مادون قرمز هوشمند (Smart IR)

    تکنولوژی مادون قرمز هوشمند یکی از پیشرفته ترین قابلیت های این سیستم های تصویر برداری است. خرید دوربین مداربسته دید در شب با وجود تکنولوژی مادون قرمز هوشمند امکان پایش تصاویر شبانه را فراهم می کند. به این ترتیب اطمینان بیشتری در شرایط تاریکی شب خواهید داشت. این سیستم های امنیتی میزان جرم و جنایت ها را به شدت کاهش می دهند. این قابلیت به عنوان یک عامل بازدارنده در سیستم امنیتی محیط به کار می رود. قیمت خرید هر یک از دوربین های مدار بسته دید در شب بسته به تکنولوژی ساخت آن ها تعیین خواهد شد.

  3. استار لایت (StarLight)

    قابلیت دید در شب دوربین مداربسته با استفاده از ال ای دی های مادون قرمز مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود این قابلیت تصاویر به صورت سفید و سیاه ضبط می شوند. با افزایش کیفیت فیلم و تصاویر دوربین مداربسته، ارائه تصاویر کم نور کاهش می یابد. این قابلیت در ساختار بسیاری از برندهای تجاری دوربین مداربسته به کار رفته؛ از میان دوربین های مداربسته استار لایت می توان به مدل های ارائه شده در شرکت هایک ویژن اشاره کرد که همواره بهترین تکنولوژی ها را در ساخت سیستم های امنیتی خود به کار می برد.

  4. وارم لایت (Warm Light)

    دید در شب دوربین مداربسته با استفاده از قابلیت وارم لایت برای نمایش تصاویر رنگی از سیستم دوربین مداربسته به کار می رود. در این سیستم از ال ای دی های نور گرم به جای ال ای دی نور مادون قرمز استفاده می شود که یک وجه تمایز اساسی در میان این سیستم های مداربسته به وجود می آورد.

  5. حرارتی (Thermal)

    دوربین های حرارتی مداربسته نیز امکان دید در شب را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. این فناوری غیر تماسی برای ضبط تصاویر باکیفیت تر به کار می رود و با استفاده از اطلاعات دمایی، تصاویر مختلف را در محیط های تاریک تشخیص می دهد.

برای مطالعه بیشتر : ریکاوری هارد دوربین مداربسته

تکنولوژی وارم لایت دید در شب دوربین مداربسته

نحوه انتخاب دوربین مداربسته دید در شب

برای انتخاب یک دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب باید حتما به نیازهای خود در محیط دقت داشته باشید. قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته با وجود تکنولوژی های مختلف به وجود می آید. هر تکنولوژی با وجود ویژگی های منحصر به فردی امکان دید در شب را فراهم می سازد. استفاده از چراغ های ال ای دی، سیستم های حرارتی و... در ساخت این دوربین ها، کیفیت تصویر برداری در شب را ارتقا می دهد.

در این زمینه باید به لنز دوربین های مداربسته دید در شب نیز دقت داشته باشید. برای خریدی مناسب تر به کیفیت تصاویر ضبط شده در سیستم دوربین دقت داشته باشید. نوع بدنه دوربین مداربسته نیز یکی از اساسی ترین نکات خرید این محصولات به شمار می رود. کیفیت بدنه دوربین بر میزان ماندگاری آن در طول روز تاثیر به سزایی بر جای می گذارد.

نتیجه گیری

در این بخش در رابطه با برترین تکنولوژی های دید در شب در انواع دوربین مداربسته نکاتی را بررسی کردیم. هر یک از انواع مدل های دوربین مداربسته، با وجود این قابلیت های ویژه طراحی شده و تصویر برداری در تاریکی شب را ساده تر می کنند. این مزایای ویژه قابلیت های حفاظتی محیط را در شرایط تاریکی شب افزایش می دهند. در این خصوص حتما به بودجه بندی مورد نظر خود نیز دقت داشته باشید و بر این اساس یک مدل مناسب خریداری کنید. هر مدل از دوربین های دید در شب به صورت سیاه و سفید و رنگی برای ضبط تصاویر به کار می روند.

بیشتر بخوانید : نحوه اتصال به دوربین مداربسته از راه دور

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net