• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه

هنگامی که یک دوربین IP خریداری می کنید، لازم است آن را در شبکه خود کار کنید و گاهی اوقات این کار می تواند برای مبتدیان یا کاربران بی تجربه دلهره آور باشد. نگران نباشید، پیکربندی دوربین IP علم موشکی نیست. برندهای مختلف دوربین IP زیادی وجود دارد، اما فرآیند پیکربندی مشابه همه آنها است. در این مقاله آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه و نحوه پیکربندی دوربین IP هایک ویژن را به شما آموزش می دهم.

نمودار شبکه دوربین IP

خوب، اولین چیزی که می خواهم به شما نشان دهم این است که چگونه یک دوربین IP می تواند بخشی از شبکه شما باشد. نگاه کردن به یک نمودار ساده ترین راه برای درک نحوه اتصال این دستگاه و سایر عناصر شبکه است.

آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه

همانطور که می بینید، این یک نمودار بسیار ابتدایی است که دارای یک دوربین IP، یک سوئیچ PoE و یک لپ تاپ متصل به هم است. جایگزینی برای آن نمودار، جایگزینی سوئیچ با روتر است، در این صورت، باید از منبع تغذیه دوربین استفاده کنید.

دوباره به نمودار نگاه کنید. آیا می توانید نماد رعد و برق را نزدیک دوربین IP ببینید؟ دوربین از طریق UTP کابل شبکه تغذیه می شود، بنابراین نیازی به منبع تغذیه اضافی نیست.PoE مخفف Power Over Ethernet است و این یک استاندارد جهانی برای ارسال برق به دستگاه های IP است.

مطلب پیشنهادی: 4 انواع کابل دوربین مداربسته تصویر + کاربرد

نرم افزار دوربین IP هایک ویژن

برای پیکربندی دوربین IP Hikvision خود باید از یک مرورگر وب مانند اینترنت اکسپلورر استفاده کنید یا می توانید از نرم افزاری مانند ابزار Hikvision SADP استفاده کنید. در این مقاله، بیایید روی SADP تمرکز کنیم که به شما امکان می دهد چندین دوربین IP را در شبکه پیکربندی کنید، فقط باید آن را دانلود کرده و در رایانه خود نصب کنید.

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه

ایده این است که از چنین نرم افزاری برای یافتن دوربین IP Hikvision خود در شبکه استفاده کنید.

دانلود هایک ویژن SADP

ابزار Hikvision SADP در وب سایت سازنده موجود است،

نحوه استفاده از ابزار Hikvision SADP

ابزار SADP را دانلود و در رایانه خود نصب کنید و فقط آن را باز کنید تا فرآیند پیکربندی دوربین IP Hikvision آغاز شود. اگر دوربین IP شما به درستی به شبکه شما متصل شده باشد، ممکن است یک IP از روتر شما دریافت کند. اگر اینطور نیست، می توانید دوربین را با آدرس IP پیش فرض آن که 192.0.0.64 است پیدا کنید. می توانید آن را در ابزار SADP ببینید.

پیکربندی دوربین مداربسته ip هایک ویژن

تصویر نشان می دهد که ابزار SADP دوربین IP هایک ویژن را در شبکه پیدا کرده و IP آن 192.0.0.64 است، پورت آن 8000 است. همچنین اطلاعات subnet mask 255.255.255.0 و دروازه IPV4 که هنوز پیکربندی نشده و نشان می دهد: 0.0.0.0 وجود دارد. اگر با طرح آدرس شبکه IP آشنا نیستید، اگر نمی خواهید دوربین IP در اینترنت در دسترس باشد، فقط اطلاعات دروازه IPV4 را نادیده بگیرید. اما اگر اینطور است فقط 0.0.0.0 را با آدرس IP روتر محلی خود جایگزین کنید.

مهم: باید IP دوربین را تغییر دهید تا در همان محدوده آدرس IP که رایانه شما روی آن کار می کند کار کند. به عنوان مثال، فرض کنید شبکه رایانه شما به صورت 192.168.1.1 پیکربندی شده است، دوربین IP می تواند از IP 192.168.1.2 یا چیزی مشابه استفاده کند، تا زمانی که IP توسط دستگاه های دیگر در شبکه استفاده نشود. با تغییر IP دوربین به 192.168.1.2 تصویر زیر را مشاهده کنید.

پیکربندی دوربین ip هایک ویژن

دوربین را از طریق مرورگر وب باز کنید پس از پیکربندی آدرس دوربین IP Hikvision، کافی است یک مرورگر وب مانند Google Chrome، Mozilla Firefox یا Internet Explorer را باز کنید و آدرس IP دوربین مدار بسته را در نوار URL تایپ کنید. اگر این اولین باری است که سعی می کنید به دوربین هایک ویژن دسترسی داشته باشید، مرورگر شما از شما می خواهد که یک افزونه را نصب کنید. (تصویر زیر را ببینید).

راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه

و این نمای زنده است که مستقیماً در مرورگر پخش می شود ...

نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

مطلب پیشنهادی: بازبینی فیلم دوربین مدار بسته

پیکربندی GateWay دوربین IP Hikvision

خوب، اکنون دوربین IP Hikvision خود را در شبکه محلی کار می کند. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه می توان از طریق اینترنت به دوربین از راه دور دسترسی داشت. و این نیز چیزی ساده برای مقابله با آن است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که GateWay دوربین را پیکربندی کنید، که اساساً به این معنی است که به دوربین می‌گویید دستگاهی که باید ترافیک را هنگام رفتن به اینترنت به آن ارسال کند. این دستگاه روتر اینترنت شماست. کافی است ابزار Hikvision SADP را دوباره باز کنید و دروازه IPV4 را با آدرس IP روتر خود پیکربندی کنید (تصویر زیر را ببینید).

پیکربندی دوربین مداربسته تحت شبکه

نحوه پیدا کردن اطلاعات GateWay فقط در صورتی که نمی دانید چگونه اطلاعات رایانه یا GateWay (روتر) خود را پیدا کنید، می توانید از خط فرمان برای پیدا کردن آن استفاده کنید. روی نوار جستجوی ویندوز کلیک کنید، CMD را تایپ کنید و روی Command Prompt کلیک کنید.

پیکربندی دوربین تحت شبکه هایک ویژن

گام بعدی این است که دستور ip config را وارد کنید تا اطلاعات مربوط به آدرس IP و GateWay رایانه خود را مشاهده کنید، برای جزئیات به تصویر زیر مراجعه کنید.

پیکربندی دوربین ip هایک ویژن

GateWay پیش فرض IP روتر است، به این معنی که رایانه شما چنین اطلاعاتی را دارد و به همین دلیل است که می تواند به اینترنت برسد (با ارسال بسته ها به روتر). ایده این است که دوربین IP شما می تواند همین کار را انجام دهد. تا زمانی که دوربین را با اطلاعات GateWay درست پیکربندی کنید (همانطور که قبلا توضیح داده شد) می تواند بسته هایی را از اینترنت ارسال و دریافت کند. با این حال، باید مراحل پیکربندی تلفن همراه خود را برای این کار دنبال کنید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net